Sv: Tilskudd/vitamniner, hva må jeg kjøpe?
JA det er helt normalt og faktisk bare et tegn på at det virker. De aller aller fleste blir svært dårlige den første uken eller to i ketose, kroppen trenger tid til å omstille seg. Jeg ble så syk at jeg ble sengeliggende i nesten en uke første gangen, fikk helt utrolige abstinenser og fungerte ikke. Holdt på å gi opp, men holdt ut, og etter en uke ble det mye bedre. Noen må holde ut litt lenger, men sjelden mer enn et par uker tror jeg. Tro meg, det er SÅ verdt det når kroppen har omstilt seg og du opplever det utroligste velværet.
Men når det er sagt, så tror jeg faktisk ikke ALLE uten unntak passer til å leve på 15-20 gram karber daglig altså. Jeg føler meg mest vel på rundt 40-50, mens min mann stortrives på rundt 20 gram. Vi er jo alle forskjellige.
Men hold ut litt til, og går det ikke over, ville jeg prøvd å øke karbene LITT (feks. 5 gram daglig i 3-4 dager) for å se om det hjelper. Da helst i form av grønnsaker, evt. en rugsprø eller et par fiberrik. Men sånt må man nesten bare finne ut etterhvert.