Sv: Ny her og litt forvirret. (tror jeg *S*)
Jeg går på skaldermann nå og gjort det snart i 2 uker. Beg for et år siden med eurodiett og gått ned 24 kg på dette, men nå innfører jeg altså mat for å gå ned de siste 10 kg. Forsøkte meg noen uker på ketolysekur, men gikk ikke ned på dette, så har derfor kutta ut grønnsaker og går for skaldermans versjon. I GI-null boka hans står det veldig mange gode oppskrifter, og også forholdstallet på de ulike rettene. Så den anbefaler jeg på det varmeste!! Jeg regner ikke så mye over eksakt hvor mye fett, karbs og proteiner jeg får i meg men går ned likevel. Det eneste jeg sjekker er i butikken at det jeg kjøper inneholder lite karbs.. og også endel fett. I dag til frokost har jeg f. eks spist 1/2 boks med Tine kremost med krydder.. regnet ut at det har et forholdstall på rundt 3.. kunne sikkert spist hele boksen på 125g, men var mett etter en halv. Dette er ikke en standar frokost for meg, men noe jeg "unner" meg av og til og når jeg har dårlig tid. Det viktigste tror jeg er å spise når man er sulten, og ikke følge den (u) tradisjonelle måten å spise på med frokost, lunsh, middag og kvelds. Når du kommer i ketose om en ukes tid vil du sultfølelsen nesten forsvinne. Langt svar dette her, men håper du har fått noen tips. Lag deg en journal så blir det lettere å følge deg. Min journal heter ani`s tanker, så det velkommen til å lese der. Lykke til, og jeg gleder meg til å følge deg.. dette er starten på et helt nytt liv for deg, gratulere!!
|