Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-08, 18:07   #4
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Påske, nedtrapping på karbs og sånt!

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Hei, og velkommen tilbake!
Jeg har gått på ketolysekuren tidligere, og skal starte opp igjen nå. Skal faktisk gjøre akkurat det du sier - nemlig trappe ned på karbene først. Overgangen til ketose blir litt mildere da synes jeg - jeg får i hvert fall mindre hodepine (som jeg synes er det værste med overgangen).

Først og fremst kutter jeg rett og slett ut alt som er av stivelse (ris, poteter, brød o.l.) og begynner å spise mer grønnsaker til måltidene. Så øker jeg på fettet og "vips" så er jeg i ketose.
Tuller litt, men det blir veldig sånn "vips" for meg, for når jeg kjenner at det går bra så trapper jeg raskere ned og da kommer jeg jo også fortere i ketose.

Kan dessverre ikke svare deg noe når det gjelder Cola Light, for jeg drikker aldri annet enn vann eller kaffe.

Hodepina/migrena jeg fikk var helt forferdelig sist gang.. tenkte det å gå gradvis kan gjøre at jeg unngår de greiene der og likevel havner i ketose
Er jo litt vips som du sier, men tar jo lengre tid å komme i ketose om man trapper ned istedet for å kutte.. jeg tror likevel det er lurt? Den som venter på no godt, osv..

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg gjorde det samme Begynte med full ketolyse i romjulen, men gav meg på andre dagen pga utrolig plagsom svimmelhet og slapphet. Så begynte jeg litt mer forsiktig etter nyttår, først med og kutte ut alt godteri (som var vanskelig nok bare det).
Etterhvert prøvde jeg ut litt lavkarbo retter, og begynte og ta med meg middagsrester til lunsj på jobb. Nå er jeg ganske så lavkarbo, med noen utskeielser her og der, men ingen store. Jeg føler at det her var mye bedre for meg enn å sjokke kroppen helt.

Jeg har begynt nedtrappingen selv her, mindre godteri, spiser lite ris/potet, spiser fortsatt litt brød til frokost men det med fet mat har jeg ikke angrepet enda.. litt fjernt i min psyke å starte dagen med fet mat enda.. men tenkte introdusere egg (som jeg praktisk talt ALDRI spiser ellers) nå i nedtrappingsperioden og..
Tror rett og slett sjokket ble for stort sist gang... gikk fra VELDIG usunn og karborik mat til ketosediett liksom..hehehehe fysj

Ingen som vet det angående Cola light, forresten? Kun fått med meg at sucralose er bedre enn aspartam, men kan jeg drikke det? Tror det ville blitt veeeeeeeeeeldig tøft å kutte ut colaen, den er min eneste koffeinkilde.. (er ikke glad i varme drikker, brekker meg av f.eks kaffe )

Sist redigert av Marita : 13-03-08 kl 18:22.
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat