Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-08, 00:58   #2
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Sunt fett og usunt fett

Jeg forteller deg gjerne at det "sunne" fettet ikke alltid er så sunt. Noen misbruker navnet....
Spis omega 3, kaldpresset oliven og raps, smør, ferskt dyrefett, kaldpresset kokos. Generelt, jo mer mettet jo mindre harskner det både utenfor og innenfor kroppen ! Det er også derfor vi trenger antioksidanter for å hindre harskning inne i kroppen.

Ikke spis feks mais og soyaolje. Disse varmpresses og man bruker også gjerne kjemi for å øke utvinningen. Her får du litt for mye harskt fett og kjemi med på kjøpet. Det samme gjelder alt som heter margariner. I tillegg inneholder herdede fetter transfett (oljer som er endret for å bli harde).

Jeg har tro på sunt fremstilt enumettede og korte mettede fetter + omega 3...altså raps, cocosa, smør, oliven, tran...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat