Må bare innom å si at jeg har vært i ketose siden førsten på juli ... ligger på ca. 20 kh om dagen,- og jeg lider ingen nød.
Frisk som en fisk, trener, er ikke slapp og har det kjempebra!
Tror det er viktig å lytte til signalene kroppen din gir deg jeg. Blir du slapp og sliten så får du for lite næring f.eks.
Etter mye prøving og feiling så har jeg lært meg at det er viktig å få i seg nok og varierte grønnsaker (håper Nille sitter når hun leser dette ) når en er i ketose.
Dessuten så mener jeg også at jeg leste i boka til Atkins at det ikke er noe limit for hvor lenge du kan være i ketose
Skriver inn et kapittel fra Ketolyseboka:
Hvor lenge skal jeg være på ketolysekur?
Hvor lenge du skal være på ketolysekuren er avhengig av hvor mange kilo du trenger å bli kvitt. Du trenger ikke være redd for å følge kuren i 3-6 mnd., det medfører ikke noen helserisiko. Etter 6 mnd. bør du be fastlegen sjekke kolesterolverdiene dine. Nyre- og leverfunksjonen bør sjekkes hver 3 mnd. Mange av mine pasienter har vært på ketolysekur i nærmere et år uten ubehag eller påviselig helseskade. Det er verdt å huske på at den samlede helserisikoen hele tiden reduseres i løpet av kuren, på grunn av det vedvarende vekttapet. Sukkersyken forsvinner, kolesterolverdiene bedres, blodtrykket senkes og du mosjonerer daglig. (Dr. Torkil P. Andersen)