Tråd: Ketolysekuren
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-05, 13:37   #9
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Pølsene er ikke helt ute karbohydrater Snoopygirl, -med de har bare 0,02 g pr 100g, og det er jo nesten ingenting!!!
I pausene i ketloysekuren (6 mnd kur,- 3 mnd pause), skal du spise mer karbohydrater (i form av grønnsaker og litt frukt), men fortsatt ha karbohydratfattig kost.

Jeg har boka hans (og har lest den ) og kan ikke se at han skriver noe om dette.

Slik jeg praktiserte Atkins det året sto jeg på 10-15 g karbohydrater hele tiden,-og faktisk hadde jeg ingen sprekker i det hele tatt!!!
Når du har stått på så lite karbohydrater siden midten av april, antar jeg at du burde ta en pause med litt mer karbohydrater nå (Vi får høre med Nille når hun kommer tilbake).


Hvorfor mer kh?

Jeg tror at det vil øke forbrenningen din!? Jeg er redd for at det jeg gjorde virket ugunstig på min forbrenning

I en annen tråd har det vært snakk om å ha et måltid i uka med mye stivelse/kh for å lure forbrenningen. Passer for noen og ikke for andre. En må vel finne ut hva som er best for en selv. Men skjønner ikke helt at mer Kh kan øke forbrenningen din? Dette må vi finne ut mere om!

Det jeg gjorde fullstendig feil etterpå, vet jeg, var å gå over til normal kost etter en tid,- og da gikk jo selvsagt vekta bare oppover igjen. Holder du deg på så mye karbohydrater som vedvarende vekttap tilseier, eller vedlikeholdskosten vil du ikke gå opp i vekt igjen.igjen.

Dr. Andersen anbefaler å gå over til Lindbergs kosthold når du har nådd ønsket vekt.

Klipper inn et innlegg jeg skrev i går i en annen tråd:
Må bare innom å si at jeg har vært i ketose siden førsten på juli ... ligger på ca. 20 kh om dagen,- og jeg lider ingen nød.
Frisk som en fisk, trener, er ikke slapp og har det kjempebra!
Tror det er viktig å lytte til signalene kroppen din gir deg jeg. Blir du slapp og sliten så får du for lite næring f.eks.
Etter mye prøving og feiling så har jeg lært meg at det er viktig å få i seg nok og varierte grønnsaker og riktig fett (håper Nille sitter når hun leser dette ) når en er i ketose.
Dessuten så mener jeg også at jeg leste i boka til Atkins at det ikke er noe limit for hvor lenge du kan være i ketose

Skriver inn et kapittel fra Ketolyseboka:

Hvor lenge skal jeg være på ketolysekur?

Hvor lenge du skal være på ketolysekuren er avhengig av hvor mange kilo du trenger å bli kvitt. Du trenger ikke være redd for å følge kuren i 3-6 mnd., det medfører ikke noen helserisiko. Etter 6 mnd. bør du be fastlegen sjekke kolesterolverdiene dine. Nyre- og leverfunksjonen bør sjekkes hver 3 mnd. Mange av mine pasienter har vært på ketolysekur i nærmere et år uten ubehag eller påviselig helseskade. Det er verdt å huske på at den samlede helserisikoen hele tiden reduseres i løpet av kuren, på grunn av det vedvarende vekttapet. Sukkersyken forsvinner, kolesterolverdiene bedres, blodtrykket senkes og du mosjonerer daglig. (Dr. Torkil P. Andersen)

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat