Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-08, 12:59   #3
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og Metformin

Såvidt jeg har fortstått er det ingen fare å ta Metformin når man går på ketolyse-kuren (selv om det står på pakningsvedlegget at man ikke skal ta dem hvis man er i ketose), men de fleste vil oppleve at det ikke er nødvendig å ta dem.. Og ingenting er vel bedre enn å ikke trenge å ta medisiner tenker jeg da? Jeg har ikke diabetes, men er insulinresistent. Derfor har jeg gått på metformin i 4 år nå. Men når jeg er i ketose tar jeg dem ikke, spiser jo ikke noe som setter i gang insulinproduksjonen noe voldsomt likevel tenker jeg.. Men jeg tåler dem fint så lenge jeg tar dem sammen med mat, og har ikke noe problem med å begynne igjen da. Mannen min har diabetes 2, og tør ikke helt å slutte med metformin enda. Han har vært i ketose i 7 uker nå, og gått ned 10 kg. Er veldig fornøyd med det da. Blir spennende å se når han skal til legen om langtidssukkeret er merkbart bedre, i så fall kan han kanskje kutte ned på metformin han også

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat