Åhhhh endelig!!!
Endelig har jeg funnet dette nettstedet som jeg har lengtet etter Ja jeg visste ikke at det fantes men jeg ønsket meg et nettsted hvor jeg kunne utveksle ideer, erfaringer og info om lavglykemisk barnemat.
Selv er jeg veldig skeptisk til de kostholdsrådene som er vanlig å få for babyer - alt for mye raske karbohydrater og limgrøter (les grøt som blir lim i magen).
Selv forsøker jeg å gjøre så godt jeg kan men det er vanskelig å finne ut hva man kan gi. Sønnen min har akkurat passert 6 mnd. Jeg startet med å gi litt pære, avocado og noe fruktpureer fra Helios. Så begynte jeg med litt Hirsegrøt. Det har gått veldig sakte for han har ikke vært så interessert. Nå spiser han gjerne ett grøtmåltid på morningen (Hirse, spelt eller havre) som jeg tilsetter litt frukt og Udos Choice. Så spiser han kanskje noe frukt senere på dagen og middag før han legger seg (moste grønnsaker og nå litt kjøtt).
Ser frem til jeg kan begynne å gi ham moste nøtter og cottage cheese for det er vel for tidlig nå, eller......?
Noen forslag til smarte ting jeg kan gi ham med proteiner?
|