Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-04, 23:11   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Velkommen skal du være! Vi er mange her som er engasjert i barns kosthold. Og som mener at dagens anbefalinger er utdaterte; ikke fundert på helse men på politikk.
Det ser ut som din sønn har en meget fornuftig mat-dag! Med en reflektert mor går alt så meget bedre! Som ikke tror at babyer MÅ ha Nestle jernberiket grøt for å overleve (med 15% sukker). Jeg tror ikke det er verre å gi moste solsikkefrø, valnøtter eller linfrø enn avokado f.eks. Jeg begynte med dette til min yngste datter når hun var omtrent 7 måneder. Cottage cheese med moste bær og malte nøtter fra hun var 8 måneder var en klar favoritt. Hun er nå snart 2,5 år, og er frisk og altetende!
De første proteinkildene jeg startet med, var kalkun og ørret. En av dem kokt sammen med brokkoli, blomkål, gulrot, gressløk, smør, olivenolje og fløte, ble dette en sikker vinner. Fra 6 måneders alder anbefaler selv de konservative myndighetene våre at babyen kan få 3 eggeplommer per uke. Jeg gav en eggeplomme per dag, og lot ganske raskt eggehvitten få være med.
Igjen; velkommen hit! Gleder meg til å høre mer om din matfilosofi og praksis. Lykke til videre!