Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-04, 23:37   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Det er greit at en del protein kan gi allergiske reaksjoner, men det må da være bedre med en gradvis tilvenning. ikke sant.

Jo, jeg er helt enig i en gradvis tilvenning. Og helst "under en paraply av morsmelk" som det så fint heter. Det vil si at mens babyen får morsmelk, så bør den ha fått smake på det meste, pga at morsmelken hjelper med dannelsen av antistoffer. Jeg er dessuten ikke tilhenger av "føre-var-prinsippet" når det gjelder matallergi. Hvorfor gå glipp av mange viktige næringsstoffer, fordi man kanskje kan bli allergisk? Hvis mor eller far er allergisk for torsk, så pøser man selvfølgelig ikke på med torsk til poden, men sånn generelt synes jeg mange er hysteriske. Hvis man spiser et variert kosthold, så er risikoen mye mindre for å reagere på noe. Og dersom man spiser nok essensielt fett, så er kroppens immunforsvar mye bedre rustet til å tåle potensielle allergener.
PS: Tenk på hvordan man har vinglet når det gjelder å ha husdyr for å forebygge allergi mot husdyr. Nå er det visst lurt å ha husdyr igjen...
.