Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-08, 10:33   #16
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dere 100 % overbevist?

Jeg er overbevist, men alikevel kommer jeg til å bruke tid og krefter på å finne det absolutt optimale for akkurat meg, for jeg tror det er dette kosthold handler om. Man prøver og feiler litt, før man finner det optimale som passer for akkurat seg selv.

Jeg valgte å endre kosten i oktober 2007, ikke for å slanke meg, men fordi jeg hadde trent godt og mye siden 30-års-krisa slo inn i mars i fjor. Overskuddet var jo der, men det var ett eller annet som manglet. Prikken over i`en fant jeg med lavkarbo i form av jevn energi, raskere restitusjon og etterhvert forhåpentligvis bedre og bedre resultater på sykkel, ski og løping. Jeg sluker til meg alt av kunnskap rundt temaet og håper å finne mere om trening og lavkarbo i form av egne opplevelser, men også andres erfaringer.

Den viktigste endringen for meg var nok å kutte i sukker-inntaket og generellt raske karbohydrater. Var kronisk avhengig av cola og sjokolade til kaffen. Colaen er en saga blott, sjokoladen sniker seg til søndags-kaffen en gang i blandt, men jeg spiser den med et smil rundt munnen, fordi jeg fortjener det :-)

Fettprosenten min stupte med mere fett i kosten! Ligger nå på rundt 10.

Jeg er våken fra jeg står opp til jeg legger meg

Søvnbehovet er redusert

Jeg er mere motivert til trening enn noen gang

Jeg elsker å overbevise kranglete nordmenn om at mitt nye kosthold er bra

Kort sagt jeg føler meg utrolig bra

Ja, jeg har vært i tvil og det er i de tvils-tilfellene at karboen sniker seg inn i kosten med det resultat at jeg føler meg i ellendig form. Er det da lenger grunn til å tvile? NEI!

Stå på alle lavkarbo-folk!