Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-08, 14:13   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Å huff , å nei, nå gir jeg snart OPP

Som tidligere nevnt her så er det ikke fysisk mulig å legge på seg 2.5 kg i fett på et døgn.

MEN

om du spiser for lite vil kroppen gå i sparemodus, den setter ned forbrenningen og den sparer på det den kan spare på. Fett og vann. Det er det eneste den har å spare på.

De fleste som ikke går ned på Ketolysekuren spiser rett og slett FOR LITE. Det er enhelt vanlig feil. Det er viktig at man ikke henger seg opp i hva som"er tillatt" på kuren man følger, men også prøver å finne ut av hva som funker for DIN kropp. Det er utrolig mange som ikke tåler en eller annen matvare som da ødelegger alt for dem.

Alle måltider bør bestå av en proteinkilde, en fettkilde og en grønnsakskilde. Den beste måten er å fordele maten på 3 måltider pr dag og ikke gå mer enn 6 våkne timer uten å spise noe. Dette er spesielt viktig om du IKKE tar av og vil ha kroppen igang igjen.

Sitat:

Frokost 1 -2 speiegg alt etter hva jeg føler + masse bacon 5 -8 biter oppskåret fra butikk eller 150 gr fløtegrøt eller omelett av 2 egg med ost og skinke + litt løk av noe slag

1-2 speilegg er bra. men bacon er salt og mange opplever at de binder vann i kroppen om de spier for mye. 4 vanlige butikkskiver med bacon er mer enn nok. Legg til 1/2 tomat, noen cherrytomater, eller et eller annet grønnsaksaktig.

Fløtegrøt er muligens en partystopper for deg. Atkins f.eks. anbefaler at man ikke spier mer enn et par tre spiseskjeer fløte i induksjonsfasen, - nettopp fordi fløte er kjent for å hindre vekttap hos noen. Ingen grønnsaker her heller....

Omelett med ost & skinke er bra, men det er fremdeles for lite grønnsaker - litt løk teller nesten ikke:

Sitat:

Lunsj ikke alltid jeg spiser, men blir ofte en salat med isberg, sorte oliven agurk, rød løk og fetaost + oljen som osten ligger i evt skinke eller tunfisk. Har jeg det travelt spiser jeg 1 stk nøtte og oste muffins med meierismør. idag ble det faktisk det til både frokost og lunsj.

Du bør absolutt spise lunch. Isbergsalat bør imidlertid unngås da den ikke har særlig næring (består mest av vann). Prøv å bruke andre salattyper, dess mørkere farge dess bedre - er en god tommelfingerregel. Ruccola, babyrabarbra, spinat etc er også gode salatalternativ. Bør ikke spoise for mange oliven, det er også en kjent partystopper. Agurk er heller ikke den store næringskilden. Mest vann der også. Det bugner av gode salatgrønnsaker i grønnsaksdisken, - prøv nye ting ! Oljen som ligger i skinke eller tunfisk bør du skylle av/unngå. Bruk kaldpressede oljer som oliven eller raps, krydre gjerne med friske urter eller andre krydder (uten sukker). Nøttemuffins er knallgodt, men selv kan jeg ikke spise noe med nøtter eller mandler om jeg vil ta av. Kjent partystopper det også.

Sitat:

Har funnet fram kalkunfileter som skal bli en middag med grønnsaker. Har ikke bestemt helt hva ennå.
ups kom på at jeg har spist endel kjøttdeig den siste uka, kan det være stopperen min tro

Kalkunfilet er bra, men lite fett. Som grønnsaker foreslår jeg stekte grønnsaker (f.esk. i 50/50 mierismør og olivenolje). Squash i biter, grønn paprika (eller litt gul/rød), noen sukkererter (de flate som heter mangetouts), brokkoli i små buketter, cherrytomater, blomkål i små buketter, løk eller vårløk - veldig godt med et dryss av friske urter over.

Kjøttdeig er greitt nok, men pass på for hva den er tilsatt. Noen steder har den veldig mye salt og i tillegg potetmel. Rent kjøtt er selvfølgelig det beste: Og husk, du skal ikke telle kalorier, så IKKE vær redd for fett.

Sitat:

Ellers blir det mye middager med kjøtt og fisk i div. fløte og rømmesauser m/grønnsaker til. Er jeg helt på tur med denne måten å tenke på. Trodde jo at dette skulle være så enkelt.

Som sagt, det viser seg at flere har problemer med fløte, men de fleste tåler mer av syrnede produkter som rømme og creme fraische. Smeltet smør er veldig godt over grønnsaker.....

Men pass på at du spiser NOK. Jeg syns ihvertfall at det ser ut som om du spier altfor lite....

Lykke til videre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat