Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-08, 15:01   #19
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sv: Å huff , å nei, nå gir jeg snart OPP

Først og fremst må jeg si at jeg føler så inderlig med deg. Jeg har vært på Atkins og ketolyse såpass lenge nå at jeg har vært igjennom disse periodene jeg også. Noen ganger midt i en "diett", noen ganger på slutten, og denne gangen, og forrige så begynte jeg med at det gikk skikkelig skeis.

Og når noe startet fra begynnelsen med å gå helt skeis, ja da er det skikkelig trist, ikke sant? Særlig når andre raaaaaser ned i vekt så lett som bare det, de kan stappe i seg ubegrensede liter fløte, bacon, nøtter og light-produkter og det gjør ikke det minste forskjell på vektnedgangen deres. Mens du kanskje må se på kostholdet ditt litt nærmere.

Nillle har fortalt om en del partystoppere. For meg var det ingen av dem som gjorde forskjellen. Jeg spiste åtte stykker bacon hver bidige morgen og det var ikke noe som hverken samlet vann eller gjorde utslag om jeg kuttet ut eller ikke. Heller ikke nøtter, fløte eller light-produkter.
Men for mange er det faktisk en solid stopper for vektnedgang, så det er lurt å lytte til rådene du får og ta dem seriøst opp til vurdering.

Men en annen ting som kan gjøre at vekten står helt stille er rett og slett stress. Indre stress og tanker som surrer hele tiden, som ligger i bakhodet og murrer. Stress over å ikke gå ned. Stress over å forsøke å finne ut hva som er gæærnt. Stress over et kosthold som du trodde fungerte og så gjør det kanskje ikke det likevel. Stress over ønsket om å være "flink" å gå ned i vekt og følelsen av å være mislykket fordi man ikke gjør det.

Jeg tok rett og slett pause fra hele forumet jeg. Fortsatte bare på samme vei jeg hadde gjort, men roet det ned. Sluttet å veie meg, sluttet å pese. Tenkte at dette kostholdet har jeg for å bli kvitt migrenen min og ikke for å gå ned i vekt. Og dermed så klarte jeg å kutte ned på alt stresset rundt det å ikke gå ned. Og dermed så begynte jeg å gå ned igjen helt av seg selv.

Jeg tror vi kan klare å kjøre oss helt fast i å fokusere så innmari på kostholdet at vi til slutt har gått oss helt ville. For vi består av mer enn magesekk og tarmer og tarmtotter. Vi er mennesker med hjerne og psyke som styrer ekstremt mye mer av livene våre enn vi er klar over, og også forbrenningen vår, vektnedgangen kan blir styrt av psykiske faktorer.

Og selvfølgelig sier jeg ikke at det finnes mange partystoppere der ute. Det gjør det så absolutt, men ønsker samtidig at på listen over partystoppere så skal det tilføres; STRESS!

Uansett, så håper jeg det løsner snart. Ikke gi opp. Ikke ennå. Det er alt for tidlig!! Ønsker deg lykke til i å lykkes med dette.

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat