Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-08, 10:18   #4
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av Gobolla, her.

Hvor viktig er inntak av proteinpulver for en som trener 3 dager i uka og lever lavkarbo. Helt vanlig dame som skal ned 10-12 kg og trener vekter 2 ganger á 1 time + 1 time skanetix i uka.

Vil jeg få bedre effekt av treningen hvis jeg tar proteinpulver, eller er det virksomt bare for de "store" gutta.
Vil proteinpulver øke forbrenningen og bidra til muskelvekst?

Er det viktig for meg å innta protein innen 30 min etter trening? Blir litt forvirret av alt jeg leser, kan liksom ikke tro at det gjelder meg, men at det gjelder de som er skikkelig seriøse og allerede har masse muskler.

Gobolla

Det som er viktig er at du inntar protein innen 30 min etter trening og har nok protein i kostholdet generelt. Proteinpulver er absolutt ikke nødvendig, men det er en enkel måte for å få i seg nok protein før og etter trening. Proteinpulver er bare en erstatning for vanlig protein holdig mat.