Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-05, 22:19   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters

Det er ikke det at jeg er så redd for fett, men jeg er veldig opptatt av riktig type. Men jeg synes det er bedre og steke ut så mye som mulig at det mettede fettet og tilsette Extra Virgin Olivenolje etterpå. På den måten unngår jeg for mye av det mettede fettet. Men likevel er jeg nysgjerrig på hvor mye fett det er mulig å steke ut. Jeg har en følelse av at det er ganske mye...... Jeg postet forøvrig denne i lindbergdelen hvor vi forøvrig ikke lovpriser mettet fett på samme måte som dere atkinsere

Det er minimalt med fett som forsvinner når du steker, nesten ingenting. Det meste er bare vann. Så å prøve å "steke" ut fettet går ikke. Hvis du er redd mettet fett så får du heller bruke matvarer uten mettet fett. Men forøvrig vil jeg også si at kjøttdeig inneholder halve mettet og halve umettet fett. Så det er fifty/fifty.