Sitat:
Jeg postet forøvrig denne i lindbergdelen hvor vi forøvrig ikke lovpriser mettet fett på samme måte som dere atkinsere 
Å er det Lindberg delen dette. Ånei ånei, hvordan kunne jeg finne på å kommentere noe her da !! (selv om jeg bare lurte på hvorfor - kokkehjertet mitt gråter av "å koke ut fettet" - men bare fordi kjøttet blir tørt og ødelagt/smakløst) Er det ikke bedre å kjøpe kjøttdeig med lite fett i da, også steke i Cocosa f.eks ?? Eller f.eks. kalkunkjøttdeig - det gjør flere Lindbergere jeg kjenner her inne 
Men fra spøk til alvor, håper noen kan svare deg på det med hvor mye fett som kokes/stekes ut. Det spørs vel på sammensetningen av "deigen".
100 gram kjøttdeig inneholder 13.2 gram fett (om levererandør holder standard)hvorav mettet fett er 6.46 gram.
100 gram karbonadedeig inneholder 3 gram fett, mettet fett delen her er 1.39 gram.
Også er det ikke helt riktig at Atkinsere lovpriser mettet fett altså (det står iallefall ikke i min bok !), men det er en helt annen tråd !