Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-05, 22:41   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitat:

Jeg postet forøvrig denne i lindbergdelen hvor vi forøvrig ikke lovpriser mettet fett på samme måte som dere atkinsere

Å er det Lindberg delen dette. Ånei ånei, hvordan kunne jeg finne på å kommentere noe her da !! (selv om jeg bare lurte på hvorfor - kokkehjertet mitt gråter av "å koke ut fettet" - men bare fordi kjøttet blir tørt og ødelagt/smakløst) Er det ikke bedre å kjøpe kjøttdeig med lite fett i da, også steke i Cocosa f.eks ?? Eller f.eks. kalkunkjøttdeig - det gjør flere Lindbergere jeg kjenner her inne

Men fra spøk til alvor, håper noen kan svare deg på det med hvor mye fett som kokes/stekes ut. Det spørs vel på sammensetningen av "deigen".

100 gram kjøttdeig inneholder 13.2 gram fett (om levererandør holder standard)hvorav mettet fett er 6.46 gram.

100 gram karbonadedeig inneholder 3 gram fett, mettet fett delen her er 1.39 gram.

Også er det ikke helt riktig at Atkinsere lovpriser mettet fett altså (det står iallefall ikke i min bok !), men det er en helt annen tråd !