Sv: Hjelp?
Opprinnelig lagt inn av Bergen27, her.
Men må man følge en spesiell stil, eller er det ikke egentlig bare å kutte ned karbo til max 20g, og øke protein og fett?
Er ikke dette nok? Grunnen til at jeg må ha det inn med tesje er de små ulikhetene i lavkarbodiettene, men er ikke basisformelen noe man kan gjøre uten å måtte sverge til en forfatter?
Synes du er kjempeflink jeg. De hadde nok ingen forfatter i steinalderen... ... så fortsett med det som føles riktig for deg. Ren, naturlig mat uten for mye karbohydrater og uten for mye erstatningsprodukter. For noen kan det å følge en spesiell diett medføre så mye stress (=stresshormoner), at de ikke går ned i vekt. For andre er det utrolig lærerikt å lese en bok og følge et opplegg. Dersom du vet hva slags mat det er karbohydrater i, og skjønner viktigheten av å spise grønnsaker/bær i tillegg til proteiner og fett, så er det ingen tvang å lese bok.
Husk også at om vekten skulle stå heeel stille, så skjer det så mye fantastisk inni deg, som du aldri måler. Jeg tenker på hormoner, blodårer, blodtrykk, blodsukker, immunforsvar,fordøyelse, psykisk osv.
Gled deg til et friskere og slankere du, sammen med oss her på lavkarbo.no!