Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-08, 11:05   #1473
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

I morgen skal jeg prøve å klare meg på dagen, men så skal jeg i klubb på kvelden og da blir det mat og vin. Til helgen skal jeg på dugnadsjobbing og da blir det nok også mat.. det er alltid hindringer.

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

jeg har også tenkt litt på dette med hindringene Dilly... Hadde jeg hatt tre mnd hjemme uten at det skjedde noe, så skulle jeg ha hatt fint lite problemer med ED... Men så lenge jeg er sosial, blir bedt på bursdager, blir med venner ut for åspise osv, så er det en kjempeutfordring å greie å holde seg til dietten...

Vil det ikke alltid være sånn da, at det er den typen utfordringer? Jeg har jo en håpløs jobb med sånne utfordringer flere ganger i uken, og det har vært slitsomt, spesielt før jul husker jeg... huff... Men det er liksom bare å innse at nå, i en periode, må jeg unngå feilsteg. Det krever enormt med motivasjon og smart planlegging, og er kjempevanskelig, innrømmer det. Minner meg selv på at jeg ikke har godt av møtematen og konferansemiddagene, og at det gir meg en god følelse å klare å la det være. Når jeg har kommet ned i vekt, kan jeg spise sånt av og til...
Til da syns jeg at jeg fortjener å klare å la det vær...
Viktige ting og tanker dette!

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Ellers når det gjelder mål så håper jeg på ned 15 kg innen utgangen av juli (dvs 1 kilo i uka, sånn cirka). Vet ikke om det går, må jo se hvordan det blir når jeg skal over i fase 3, fra 1. mai.

Forresten, mente å ha lest et sted her inne, tror det var på Ketolyse-sidene eller Atkins-sidene, at det ikke er bra for kroppen og gå for mye ut og inn av ketose, og at det blir vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose hvis man gjør det.
Hva er deres erfaring med det - eller vet dere noe om det?
Ikke at jeg planlegger å gå ut og inn av ketose hele tiden, men godt å vite hvis det absolutt ikke er bra ... liksom...

Bra du har satt deg mål, det kommer til å gå bra! Du er jo ikke lei av suppene ennå en gang jo! Jeg tok ikke særlig av i fase tre, men det er jo godt å gi kroppen en pause, og jeg fikk enormt mye overskudd når jeg gikk ut av ketose, litt mer karber er godt for hjernen tror jeg...
Jeg tror IKKE det er sunt å gå inn og ut av ketose stadig vekk, tror det er en stor belastning for kroppen, og ketose over flere år må være forferdelig strevsomt! Men jeg er ingen ekspert her, Distrea har jo lang erfaring!

God onsdag til alle, veiedag i morgen!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat