Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-08, 16:02   #1478
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Jeg tror absolutt du har helt rett - jeg er redd for at jeg ikke kommer til å gå ned noe særlig i fase 3....vet ikke hvorfor, men magefølelsen min er så som så. Jeg merker også at jeg føler meg mye bedre og får mye mer energi når jeg kan spise både litt mer kalorier og litt mer karber. Tror ikke det er så mye som skal til. Et par håndfuller med bacongull og så er jeg er i form

Målet mitt er selvsagt ikke å gå inn og ut av ketose, men jeg bare lurer på hvor ille det er om det skjer noen ganger i løpet av kuren. Jeg kommer jo til å holde på ganske lenge.

For meg er det heller ikke noe problem å planlegge og få spist riktig, jeg tar med meg suppe og bar på jobb, og poser med diverse hvis jeg skal bort, barer på kino osv. Det går helt greit. Men jeg må nok ty til noe ekstra i blandt, men skal forsøke å holde meg til sukkerfri sjokolade og bacongull - spiser jeg med måte en gang i blandt så går jeg ikke ut av ketosen. Tror jeg....forhåpentligvis

Vi får høre hva Distrea sier

så deilig det var at noen trenger meg og min mening
Tror det er ganske så forskjellig fra menneske til menneske, hører jo om folk her som blir fysisk dårlig av karbedager, jeg blir bare litt oppblåst og "stinn", får halsbrann og kroppen oppfører seg som før jeg stertet med lavkarbo kost.
Er tilbake i ketose etter et par dager og hvis karbeperioden er under ett par uker merker jeg ikke noe når jeg går i ketose igjen. Men går det lenger med for mye karber blir det hodepine, kvalme og tung kropp første tiden.

føler vekta gikk bedre nedover i starten, men er usikker på om av hvilken grunn.

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Dette er kanskje litt rart, men jeg har enda ikke vært i ketose på ED... men jeg går ikke så mye ned heller da, så det kan vel være en sammenheng der..

Jeg mener å ha lest at hvis man spiser under 20 karber om dagen, ER man i ketose uansett om det ikke er utslag på stiks.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat