Tråd: Kjerringråd
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-05, 17:01   #7
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Min mor gjorde begge deler ang. vorter - først gned hun med svor, så knyttet hun ulltråd rundt. Så gikk min far og gravde det ned et sted vi ikke skulle vite om. Virket gjorde det i alle fall.

Mitt vidundermiddel mot mange plager er lavendelolje. Den skal ikke brukes "ren", men blandes ut i en annen olje - f eks mandelolje, jordnøttolje eller olivenolje. Jeg pleier ha en ferdigblandet flaske stående. Tar en 250ml flaske olje og heller i en 5 ml flaske lavendelolje. Den er suveren mot brannsår. Først kjøler man huden med rennende vann, så smører man rikelig utblandet lavendelolje på. Etter 10-15 minutter tar den smerten, så tar den rødheten, og det blir ikke blemmer. Funker også mot soleksem, bleieutslett og andre hudplager. Den virker også bakteriedrepende.

Dessuten er den fin å bruke som badeolje i et avslappende bad - særlig for små barn. Ca 1-2 teskjeer utblandet olje i karet. (Ikke for mye til de aller minste)

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat