Sv: Noen grønne spørsmål fra meg..
Prøver å svare så godt jeg kan 
Opprinnelig lagt inn av Marita, her.
Ja, da har jeg begynt på ketolysekuren, og synes sålangt det går kjempefint! Er dog spent på å prøve egg og bacon som frokost i morgen.. for ei som ikke egentlig liker frokost er det ganske grøss og gru 
Men jeg lurer på noen småting:
- Går det an å bruke slike frosne wokblandinger mens man er på kuren? Sjekket bakpå noen av posene idag, og de hadde mellom 5 og 8 karbs pr 100g.. en av de hadde tilogmed gulrot i, så den er jeg litt skeptisk til.. men de andre?
Det burde gå fint, så vidt jeg vet så er de ikke tilsatt noe, bare frosset. Men se hva slags ingredienser som er i, og sjekk opp mot matportalen.no. Du kan jo tine den, og plukke ut de "ulovlige" varene!
- Er guacamole "lov"? Synes det er så utrolig godt til stekt kjøtt og salat ..
Ja! Men ikke kjøp ferdig, den er det som regel noe uhumskheter i. Å lage en selv er kjempeenkelt, og mye bedre enn du får kjøpt. Bruk moden avocado, hvitløk, salt, pepper, chili og fres sammen med stavmisker eller i foodprosessor eller hva du måtte ha, og så kan du bruke litt seterrømme/creme fraiche om du liker en litt mildere smak.
- Og hva med sånn lettketchup fra idun? Den uten sukker, søtet med aspartam mener jeg det var..
Det burde gå greit. Ikke alle tåler kunstig søtning, dog, og aspartam er jeg personlig litt skeptisk til på grunn av framstillinen. Men jeg kan ikke tro annet enn at det er forsvinnende små mengder?! Hva står det på flaska? Så lenge det ikke er noen annen form for stivelse i, så er sikkert denne trygg. Jeg liker ikke ketchup noe særlig, så jeg vet ikke sikkert.
Det var denne rundens spørsmål, hehe! Se ikke bort ifra at jeg spør mye, jeg er den typen som har HELT angst for å gjøre feil, og ødelegge kuren 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|