Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-08, 23:11   #15
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Jeg gikk ned 10 kg på et halvt år på ketolyse for 1,5 år siden. Og opp igjen 8 når jeg slutta og ikke greide å trappe opp men gikk rett tilbake til junkfood....

Denne gangen starta jeg med 8 uker i ketose, gikk ned og opp og ned og opp og endte på -1 kg på 8 uker.. Har riktig nok begynt å trene, men likevel....

Nå er jeg på det jeg kaller "egenkomponert". Har kutta mye på fettet i forhold til ketolyse. Har god kontroll på hva det er karber i etter såpass lenge på ketolyse, så det teller jeg ikke lenger. Havner på 50-70 g pr dag. Teller også kalorier nå. Bruker en nettside der jeg legger inn alt jeg spiser + aktivitet, så slipper jeg å telle selv. Planlegger dagen fra morgenen, så ser jeg hvor mye det er "rom for"... Pleier å ligge mellom 1200 og 1800 kcal, og da er jeg god og mett. I dag lå jeg vel på ca 15%karbohydrat, 40% proteiner og 45% fett. Aner ikke hvilken filosofi det er nærmest jeg, men det funker for meg Etter 8 dager med dette kostholdet, er jeg nå lavere i vekt enn noen gang i løpet av 8 uker på ketolyse. Og når man er så vant til minimalt med karber, er dette faktisk lett, det føles kjempeluksus å kunne kjøpe seg en ferdig Toro velbekomme fiskesuppe, spise knekkebrød til frokost og gulrot som mellommåltid..

Men folk er helt klart forskjellige! Mannen min har fulgt meg på ketolyse, og har gått ned 11 kg på 10 uker. Så han fortsetter på det til det stopper opp eller blir for tøft... Er vel derfor jeg ligger ganske høyt på fett, vi spiser middag sammen og den er ofte ganske fet Spiser lite fett til resten av dagens måltider.

Jeg håper jeg har funnet noe som funker for meg nå. Håper! *krysser fingre*

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat