Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-05, 11:05   #18
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Står mye om mat etter trening her .. men hva med "riktig" mat før trening?

Hvorfor jeg spør er fordi jeg gikk på en skikkelig smell på spinning-treninga i går. Gikk meg fullstendig tom 20 min. før timen var over. Hadde bare ikke mer å gi .. var ikke sliten - men bare fullstendig tom om dere skjønner hva jeg mener. (Flere andre sa at de merket det samme i går ... og timen var smell-hard også)

Feilen må ligge i maten.
Jeg spiste som følger kl. 16 og treninga er kl. 18.30.
En god salat med flere salat-typer, stangselleri, tomat, paprika, slangagurk, rød løk, asparges, reker og creme fraiche. Drakk 1/2 liter vann til.
Ser jo at det er litt lang tid mellom måltidet og treninga.

Trenger en tilbakemelding på hva som er "feil", hva jeg kan spise i full fart rett før trening uten å få "hold". (Det må være mat - ikke typen bar e.l.)

Det er jo en mulighet for at det er andre ting en maten som gjør at jeg går meg tom. Denne tomheten har kommet litt snikende på meg nå de siste 3 treningsøktene. Kan det være årstiden som "gjør" det,- merker jo at søvnbehovet mitt er større for tiden også. Savner sol og varme Vårslapp er jo en mulighet,- eller

Mitt forsag er en shake og litt mct olje 1/2 time før trening. Det er værre når det må være mat. Du kan jo prøve med proteinrik mat med noe fett og karbs ca 1 timefør trening.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat