Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-05, 10:30   #4
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

God morgen Moffe!
Dette var noe å stå opp til ja...

Alt er motsetningsfyllt, hele livet er bygget opp av dikotomier (motsetninger/motpoler). Jordkloden har to poler, magneter har to poler, følelsene våre har to poler, handlinger har to poler osv. Godt, ondt, lys, mørke, kaldt, varmt.

...og heldigvis er det ikke svart/hvitt, men stappfyllt med nyanser og sjatteringer i mellom!

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Et menneske kan gå igjennom et helt fantastisk liv.. uten de altfor store bekymringene, og dø lykkelig. På samme måte kan et menneske bli født til en grusom tilværelse, og gå igjennom livet med store smerter, og død rundt seg.

Jeg har tro på at du kan ikke være lykkeligere enn du har vært nede på andre siden av skalen. Jo lengre nede, desto større høyder.

Jeg tror også at hva som skaper et fantastisk liv, det er bygget på å gå gjennom tøffe tider og satse, og å oppnå det en har som mål. Å ha nedturer og oppturer i takt (men nedturene er ikke "grusomme", fordi en ikke legger energi til dem ved å identifisere seg med dem og tro at det er "slik livet skal være").

Jeg mener at et menneske som lever hele sitt liv gjennom uten å møte utfordringer eller bekymringer ikke er et lykkelig menneske. Ei heller særlig dypt., (og sikkert kjeder seg grunn i hjel underveis... )
Mennesker lever svært skjelden under _bare_ grusomme omgivelser. Mennesker i land med hungersnød feks. viser ofte en mye større livslykke enn endel bortskjemte rikmannsunger noengang kommer i nærheten av.

Der er aldri "enten eller" i livet. Det er begge sider.

Men det er heller ikke rettferdig fordelt.
Men mye har også om frihet å gjøre. Frihet til å velge å gi seg selv god energi. Til å velge å tenke postive tanker og gjøre gode handlinger. Frihet til å velge å ikke identifisere seg med den dårlige energien.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat