Tråd: Fortvilet!
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-05, 09:34   #1
apple
Gjest

Fortvilet!

Nå er det lenge siden jeg var innom her. Julestri og dårlig internett-tilgang har skylden.

Hadde et greit vekttap frem til ju, men så var det julen, da. Sprakk fullstendig og mesket meg med godsaker og julemat.....Jeg har ikke mye til karakter, nei.

Så, det nye året kom, og andre nyttårsdag var jeg på lavkarbo igjen, startet med ny intro. Hadde da vært i sukkerland i to uker.
Jeg regnet jo med at jeg vill gå opp pga julen, og det har jeg vitterlig gjort. Jula kostet meg fire pluss, men OK, jeg skulle starte fra børjan av igjen.

Til min fortvilelse; jeg har nå vært i ketose siden ca 5.januar, men jeg går stadig opp!

Jeg sjekker jevnlig med stix, og kostholdet mitt er svært standhaftig, så jeg blir mer og mer deppa for hver dag som går. Får tilbake den mislykkethetsfølelsen som har fulgt mine mange slankesprekk i tidligere år.....

Mine teorier er:
- jeg har vært såpass lenge (to uker) av kuren at kroppen sliter med å finne sin måte å kvitte seg med kiloene på. Men det som skurrer er for det første at jeg har hatt "tissedager" hvor vannet har rent ut av meg i forbindelse med innledningen, men jeg gikk ned kun en kilo, og deretter har det gått oppover. Dessuten står det så bastant i Atkins-boken at er man i ketose, da går man ned i vekt, hvilket jeg tidligere har erfart selv.

- Jeg har fullstendig ødelagt stoffskiftet og Atkins funker ikke lenger på meg???

- Jeg har vært for kort "av" til å nyte godt av en ny intro, (men uansett skulle jeg vel gått ned noe i hvert fall).

Noen som har sprukket så til de grader og startet opp igjen?
Noen som har erfart det samme som meg, at kiloene sitter fast?
Kan jeg bare like gjerne gi opp, eller vil jeg snart oppleve et lite woosh?

Hjelp meg, jeg er skikkelig trist og lei!

Hilsen en som egentlig hadde gått ned ti kilo, men plutselig bare har gått ned seks....

Svar med sitat