Heia Apple !
Huffameg, ikke kjekt å føle seg mislykka - lett å sprekke da. Men hold ut ! Det er ganske vanlig å komme til et platå som kan vare flere uker - etter en induksjonsperiode OG etter en karbeperiode. Kroppen er totalt forvirra. Først tror den at den blir sulta og når den endelig får mat igjen er det mat i overflod.... "best å spare i tilfelle man blir sulta igjen !!"- alt fra 1 til 4-5 uker er normalt i så måte. Du må bare smøre deg med tålmodighet og fortsette med godt variert Atkins kosthold. Det aller viktigste i denne perioden er å spise fast måltider, regelmessig med GRØNNSAKER. Ikke glem grønsakene ! OG DRIKK MASSE VANN !! Minst 2.5 liter til dagen. VANN - Kutt ut kunstig søtstoff, dvs. alt som er søtet med Aspartame, Cola Light, Pepsi Max, Fin Light etc. Sjokolade etc. Ligg unna Atkins bar'er og shakes ! Det er viktig å spise NOK. Spiser du for lite går kroppen i sparemodus !
Når det gjelder ketose, - så er det som står i Atkisn boka ikke helt 100 % korrekt, - eller dvs. det er bare en side av saken. Er du i ketose, så brenner kroppen fett, men ketose strimlene vet ikke HVA SLAGS FETT. Les om ketose her, så tror jeg du forstår mer:
http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html
Jeg har vært igjennom mange og lange platå perioder sjøl, så jeg vet hvordan det føles. Jeg har brukt 1 1/2 år på å ta av 13 kilo. Jeg kan stå stille i lange perioder for så å ta av 0.5 -1 kilo i uka en kort periode, til det er full stopp igjen. At du allerede har tatt av 6 kilo viser at du kan, du må bare få kroppen din til å forstå det.
Aktivitet er også viktig....
Hva med å posten en typisk dagsmeny med hva du spiser her, så kan jeg ta en titt på om det er noe med maten din som ikke funker. Evt. komme med forslag til forbedringer .... hvis du vil da ! 
Du kommer nok igjennom dette også skal du se !!