Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-08, 19:48   #1
mariiahy
Juniormedlem

mariiahy sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
mariiahy er på en erverdig vei

Vegan + Lavkarbo?

Etter å ha lest 'Skinny Bitch' av Rory Freedman og Kim Barnouin bestemte jeg meg for å prøve en vegan livsstil, ikke kjøtt, kylling, egg eller melkeprodukter. Jeg holder meg helt unna sukker. Har gått ned 4 kilo siden jul, men føler at jeg nå 'står fast'. Trener 3-4 ganger i uka, 20min maskin, 30min styrke (armer, mage, ben, bryst).
Jeg flytter til Australia etter sommeren har jeg veldig lyst til å gå ned en 5-6 kilo til da. Moren min fulgte Atkins diett et par år tilbake, noe som fungerte veldig bra. Av den grunn har jeg troen på 'Low Carb' dietter, men sliter veldig med hvordan jeg kan holde karbohydrat-inntaket nede som vegan! Er det noen andre vetarianere/veganer her som har noen forslag på måltider/snaks med lavt karbo-inntak? Ettersom at jeg ikke har vært vegan så alt for lenge kan jeg være flexibel i forhold til melkeprodukter. Eneste er at i følge boka er melkeprodukter fienden hvis man vil ned i vekt. Hmm.

Daglig spiser jeg somregel:
Frokost: Musli/nøtteblaning med soyamelk
Lunch: Fruktsalat (eple, banan, druer+)
Middag: Vegetarburger, Falafel o.l. med grønn salat og tomat
Snaks i løpet av dagen: Cashew-nøtter/mandler/frukt (grapefrukt/eple/banan/kiwi)/gulrøtter
Maaasse grønn te

Hjelp!

mariiahy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skinny Bitch (the book) Svar med sitat