Ikke gi deg!
Opprinnelig lagt inn av apple
...Noen som har sprukket så til de grader og startet opp igjen?
Noen som har erfart det samme som meg, at kiloene sitter fast?
Hei Apple! Aller først: Du er kjempeflink og standhaftig som ikke gir opp selv om vekta i en periode ikke samarbeider. Og jada, jeg har opplevd noe liknende. Jeg gikk ned 30 kg på ett år, holdt vekta en stund, så ble jeg mer og mer slurvete med kostholdet før jeg til slutt igjen fråtset i sukker og karber (mye lenger enn bare to uker) - og svisj, så var 15 kg på igjen. Det er bittert. Men så fant jeg dette nettstedet og ble motivert til å starte opp på nytt. Jeg synes selv jeg har vært kjempeflink, men kiloene sitter forbasket fast, især sammenliknet med hva jeg opplevde første gang. Da formelig rant kiloene av, noe som var veldig motiverende. Men jeg har ikke tenkt å gi meg! Derfor må jeg finne motivasjon i mer enn bare vekttapet. Og det at jeg mener at lavkarbo-kosthold er godt for meg, er også en motivasjonsfaktor. Jeg spiser sunnere og mer variert enn tidligere, jeg får i meg mer av både fisk og grønnsaker, jeg spiser mindre ferdigmat, og ikke minst, jeg føler meg bedre enn før - alt dette er med på å gi meg følelsen av å gjøre noe bra for meg selv, av å lykkes, selv om kiloene er veldig gjenstridige for tiden. Så nå gjelder det å ikke gi opp! Og som flere her skriver, kan det være mange grunner til at kroppen din tviholder på kiloene en stund. Men til slutt slipper den! Lykke til til oss begge!
|