Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-04, 18:07   #1
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Key Lime Cheesecake

Key Lime Cheesecake

Denne er innmari god, litt annerledes....med lime smak .... veldig frisk, - og den forsvant fort da jeg tok den med på svigerdatters bursdag !

Jeg har "bearbeidet" den til norske forhold, da den i linken er nødt til å ha tyrkfjel ! http://www.lowcarbluxury.com/recipes...esecake12.html

KEY LIME CHEESECAKE
Ingredienser:

• 3 spiseskjeer smeltet smør
  • 1 og 1/2 cup malte mandler (eller valnøtter eller pecan)
  • 2 spiseskjeer Natreen (eller Splenda)
  • 1 kopp kokende vann
  • 1 pakke Confecta Lime Gele (eller to hvis du skal ha gelelokk)
  • 2,5 dl kremfløte
  • 225 gram Philadelphia Cream Cheese
  • 3 spiseskjeer lime juice (1,5 lime presset)
  • 1 kopp Natreen (eller Splenda)
Smelt smør og bland med malte mandler. Fordel jevnt utover i 22 cm springform, sett til kjøling.....
Bland vannet med gelepulveret. Rør godt og sett til kjøling i kjøleskap. Visp kremen stiv. Bland kremost, lime juice og Natreen/Splenda. Bland inn delvis stivnet gele. Til slutt blandes kremen inn. Sett i kjøl/frys.

Jeg pleier og å lage gele etter oppskriften på pakken og la den nesten stivne før jeg heller den/smører den over kaka. Serveres med litt vispet krem ved siden av !

PS Geleen har aspartame, slik som også sitrongeleen til Confecta har - OG Heistad sin bringebærgele (mmmm den er sååååå god)