Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-08, 22:13   #16
Lisekir
Medlem

Lisekir sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Bartenderen din tar feil.

Brennevin består i hovedsak av alkohol (etanol) og vann. Noen krydderrester og smakstilsetninger finnes jo naturligvis ofte i tillegg, men de utgjør ikke noe av betydning.

Cognac er i noen tilfeller tilsatt litt sukker for å dempe smaken av alkohol. Whisky er vanligvis lagret på fat som tidligere har vært brukt til sherry, og dermed får et lite sukkerinnhold. Vodka er så vidt jeg vet ikke tilsatt sukker. Uansett snakker vi om så små mengder at det er helt uten betydning. Man drikker jo ikke mange liter brennevin i slengen - slik som med øl.

Noe annet er likører, de er ofte fulle av sukker - men igjen, 2 cl likør til kaffen en sjelden gang i blant skal man vel ikke være redd for.

-

ja han måtte være på bærtur, så påståelig som han var oxo..
kalorier er kansje en annen ting, det er det kansje litt av i vodka? ikke vet jeg, teller ikke kal... men jeg googlet på karb innhold å vodka å det er 0 karbs i vodka ja, så vi har rett.. han har feil! trodde kansje han hadde litt peil som er bartender..

Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat