Sv: Vegan + Lavkarbo?
Her er en lenke til en samling av vegetar-lavkarbo-oppskrifter.
Om du skal gjøre dette, så må det bli at du fortsetter å holde fast på grønnsakene, men gir slipp på frukten og bytter den ut med proteiner.
Det du må gjøre er å velge hvilken type proteiner du ønsker å innføre i kostholdet ditt (og det synes jeg du skal gjøre uansett da jeg synes du får i deg for lite proteiner gjennom den maten du har beskrevet). Du kan jo velge å ikke spise rødt kjøtt, men spise hvitt kjøtt, eller ikke kjøtt i det hele tatt, men sjømat og egg? Eller melkeprodukter? Du kan jo velge å være lakto-ovo- vegetarianer. Eller du kan bare spise egg og fisk feks. Det finnes mange varianter å velge mellom.
Jeg har levd ca et år som lakto - ovo vegetarianer, og ca et halvt år som veganer. Det føltes veldig godt i kroppen å spise slik NÅR jeg spiste, for jeg ble liksom ikke så stappet og full og tung etter maten, men etter en stund så kjente jeg tydelig på kroppen min at jeg ikke fikk nok av det kroppen trengte (jeg var ikke obs på å få i meg nok proteiner, noe som nesten er umulig uten proteintilskudd som veganer), og begynte å trappe litt opp igjen på diverse. Noen år etter, så begynte jeg på et lavkarbokosthold fordi mannen min hadde lest om det og prøvde det og mente det ville være bra for meg også. Og det var en helt annerledes følelse i kroppen. Det var utrolig godt. Det var veldig rart i begynnelsen, men veldig riktig for meg. Jeg får fortsatt ikke den tunge følelsen, for den har vist seg å henge sammen med karboinntak, så det er egentlig en deilig og lett følelse nå også, men med en tilfreds kropp i tillegg, som ikke få blodsukkerfall stadigvekk. Mer balanse.