Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-08, 00:05   #12
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening og karbo etter prat med olympiatoppen

Testløpet måtte utsettes pga litt vått føre i testløypa. Derimot viser intervallene at jeg er på samme nivå nå før sessongen starter, som jeg var når jeg var på topp i fjor. 2008 blir et steg videre med nytt kosthold

Et interessant poeng er at jeg går stadig ned i vekt. Ny kroppsscanning viser at fettprosenten er i ferd med å bukke under 10 og fett rundt indre organer er minkende. Fysisk alder er 16 år, noe som er bra for en 31-åring Angående vekttapet, så tror jeg at jeg snart må begynne med litt vekter igjen for å kompensere litt. Vekten min har stått stille på ca 80 kg i 10 år og nå kryper jeg ned mot 75 kg. Men ser man positivt på saken, så er det noen kilo mindre som skal flyttes opp bakkene i ymse sykkelritt i løpet av året.

Mitt syn på mat er også total forandret de siste månedene. Fokuset på mat som jeg hadde før, gjorde meg stresset. Jeg viste at to til tre timer etter måltidet, var det på`n igjen og jeg valgte mat kun ut ifra lyst og smak, uvitende om "bivirkningene". Nå er det tre måltider om dagen, jeg er god og mett dagen lang og jeg putter i meg mat som jeg vet gir en positiv reaksjon i kroppen. Ja, det maker godt også. Ingen søtsug eller hunger etter mat som ikke gir meg noe vettugt tilbake.