Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-08, 08:40   #6
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Jobber i grunnen ikke veldig med vektnedgang nå, mere med å holde vekten. Du spør dermed kanskje ikke meg, men filosoferer litt allikevel jeg Gikk ned mye på å kutte karbene for ca 4 år siden, totalt 30kg ca, spiste kjøtt, fisk og masse grønnsaker først og fremst. Gått sakte men sikkert opp igjen 10 når jeg fikk mere karber inn i kroppen igjen.

Min filosofi er å spise naturlig og ren mat først og fremst, har økt fettinntaket betraktelig. Lenge spist noe fet fisk, men spiser nå mer. Så langt jeg har råd og tilgang kjøper jeg helst økologisk mat.
Mye rent kjøtt, egg, grønnsaker. Prøver begrense søte melkeprodukter, men merker jeg tåler de bedre når jeg er forsiktig med karber. Spiser nøtter og bær - men kuttet frukt veldig. Spiser godt med rømme og i perioder ost.
Ser vekta har krøpet litt lenger ned etter jeg begynte med mere fett. Og har ikke noe i mot 5-10kg mere ned, men det finner jeg ut av med kroppen etterhvert Og har siden før jul krøpet nedover ca 5 kg

Blir litt sukrin i ting når jeg har lyst på noe (emosjonelt behov) - men ser at jeg trenger lite for å synes det er søtt nok nå.
For meg er det i øyeblikket ikke så veldig aktuelt med å telle og veie. Er en psykologisk/emosjonell beslutning om å ikke være så streng med meg selv og kroppen min. Teller stadig på knappene om å prøve atkins induksjon, men tror ikke det blir før jeg har ryddet litt mer opp i meg selv og mine tanker og følelser.
Tror kroppen også finner en balanse så lenge jeg spiser god og sunn og fet mat. Har ikke dårlig tid
men sjekker vekta altfor ofte

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat