Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-05, 15:19   #14
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gunnar

mofedilla, det var en fugl som hvisket meg i øret at handsfree økte strålingen.
Men nå aner jeg ikke om det var sant eller ikke.

Ja, det lurer jeg på om ikke jeg har hørt også.. Men det burde forsåvidt ikke gjøre det, i og med at handsfree'en er koblet til telefonen; ergo ingen stråling mellom handsfree og telefon . Muligens var forklaringen at telefonen da blir i bedre posisjon til kroppen for å trenge strålingen inn. Dette er ren spekulering utfra en dårlig hukommelse, altså - jeg er ingen teknologisk ekspert akkurat

Men det de i hvertfall HAR funnet ut, som jo er positivt; er at når du snakker i mobiltelefonen og blir varm i øret, så har det ingenting med strålingen å gjøre; det er rett og slett fordi plasten blir varmet opp av kroppsvarmen, men plastmaterialet beholder varmen. Ute i kulda blir jo telefonen superfort kald også, så . Blir jo litt 'svett i øret' når man snakker i fasttelefon også, det underbygger jo teorien.