Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-08, 11:49   #15
Pc-snuppa
Medlem

Pc-snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 53
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Hvordan blir det å bytte fruktose med splenda?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Hm, merkelig ...
Jeg har lagd kakao med sukrin noen fler ganger, og det har ikke blitt bra. Kan ikke helt beskrive smaken, men det smaker ikke kakao i hvert fall. I tillegg til at jeg får innmari vondt i halsen. Nå er det mye rart med meg da, men mamma fikk også vondt i halsen av det, så noe må det være ...

Georgine: prøvde du sjokoladekake med sukrin?

Andre som har erfaringer med sjokolade/sukrin?

Hei der!
Nei, jeg bruker ikke sukrin for jeg tåler det rett og slett ikke. Se linken hvor jeg beskriver min reaksjon på stoffet.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10838

Skriver dette for det ser ut som dere har fått en slags reaksjon på stoffet også (vondt i halsen). Jeg bruker Splenda eller Natreen (flytende). Men generelt prøver jeg og holde meg på et minimum av søtstoffer, men bruker noe innimellom, hvis jeg skal lage noe spesielt.
Merker du/dere at dere reagerer på Sukrinen vil jeg anbefale og la den være. Ved og stadig spise ting man reagerer på kan man utvikle sterkere symptomer etterhvert og utvikle overfølsomhet for ting, ettersom kroppen hele tiden blir provosert av det gjeldende stoffet. Jeg vet at noen kan venne seg til Maltitol (jeg tåler det)og at magen roer seg etterhvert som man spiser litt av det, men jeg for min del i allefall forsøker og lytte til det kroppen min forteller meg, og når jeg gjør det, det er da jeg har det aller best og fungerer bedre.
Vile bare slenge inn min erfaring, selv om det kanskje ikke var til noe særlig hjelp .
Lykke til i allefall, til alle her inne, veldig flott forum hvor alle kan dele nettopp av SIN erfaring

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat