Sykling, noe for meg?
Mann nesten førti. 179 høy og har gått på lavkarbo i siden 10 mars. Går ned sakte (synes jeg) ned 6 kg på denne tiden og veier nå 129 kg. Er fryktelig dårlig trent. Både lite med muskler og kondisjon er et fremmedord. Vet jo at det å begynne med å gå turer er det lureste.Men, har en kneskade som gjør at jeg får vondt i kneet av bare å tenke på å gå tur.
Så jeg tenkte at kanskje sykkling kunne få meg ut i marka og opp i trærne. Men, trenger noen enkle råd. Jeg impulskjøpte meg en brukt "terrengsykkel" på fredag og første sykkeltur på lørdag. (5 km lett terreng) Men, jeg var nok nære makspuls flere ganger for det. Det gledlige var at jeg ikke merket noe til smerter i kneet.
Kan noen gi noen gode råd ang sittestilling. Jeg er jo så tung at jeg ble litt nummen i fingrene? Er jeg kanskje alt for tung til å begynne å sykle og skulle ha prøvet å finne en annen måte å aktivisere meg på.
Finnes det sykkel shorts eller helst sykkeltruse for feitinger? Skulle ta en ny tur på mandag.. Men, au au.. så vondt det gjorde å sette seg på setet igjen. Evnt en link til nettbutikk som selger slikt til feitinger.. ser ikke for meg å oppsøke den lokale gsport butikken og be om slikt.
Har egentlig tenkt meg å ha som mål og klare å sykle en tur på 3 mil en til to ganger i uken. Er det noen gode råd for å unngå belastnings skader man evnt kan få på en sykkel.?
Er det noe jeg bør kjøpe for å få større utbytte av min noe uvanlige lyst til å sykle?
|