Opprinnelig lagt inn av apple
1
Til min fortvilelse; jeg har nå vært i ketose siden ca 5.januar, men jeg går stadig opp!
2
Mine teorier er:
- jeg har vært såpass lenge (to uker) av kuren at kroppen sliter med å finne sin måte å kvitte seg med kiloene på. Men det som skurrer er for det første at jeg har hatt "tissedager" hvor vannet har rent ut av meg i forbindelse med innledningen, men jeg gikk ned kun en kilo, og deretter har det gått oppover. Dessuten står det så bastant i Atkins-boken at er man i ketose, da går man ned i vekt, hvilket jeg tidligere har erfart selv.
3
- Jeg har fullstendig ødelagt stoffskiftet og Atkins funker ikke lenger på meg???
4
- Jeg har vært for kort "av" til å nyte godt av en ny intro, (men uansett skulle jeg vel gått ned noe i hvert fall).
5
Noen som har sprukket så til de grader og startet opp igjen?
6
Noen som har erfart det samme som meg, at kiloene sitter fast?
7
Kan jeg bare like gjerne gi opp, eller vil jeg snart oppleve et lite woosh?
1
Ikke heng deg for mye opp i ketose. Det viktigste er å spise regelmessig sunn og god mat og ikke være redd for fett og du må telle karbohydrater. Og hold ett øye med fløte, ost osv. for de fleste senker disse vektnedgangen. Nøtter må du heller ikke spise for mye av (tell karbohydratene). Passer du på alt dette så SKAL du gå ned i vekt.
2
Spiser du for mye karbohydrater så lagrer kroppen vann og når du spiser mindre k igjen så mister du dette vannet ganske fort.
3
Du ødelegger ikke stoffskiftet på Atkins det bare bedrer seg og blir friskt, men det kan bli forstyrret hvis du går mye av og på (som jeg er flink til).
4
Hvis du stadig går av og på Atkins og ikke følger dietten så skal det ikke mye til før vekten går feil vei. Det beste er å få nye vaner og spis "favoritter" med måte bare en sjelden gang. Men hvor lett er det da? Ja, jeg også jobber med saken.
5
JA! Jeg har gått opp og ned i vekt i lang tid og prøver og feiler hele tiden. Det viktigste er å ikke gi opp. Ikke gi deg. Og ikke tillat deg å gå sulten. Det er veldig viktig å være mett hele dagen.
6
Ja. Men mest sannsynlig så er det bare å se på hva du spiser og om du gjør ting riktig hver dag. Det skal ikke mye feil mat til før vekta stopper opp. Ellers så kan kroppen holde på vekt en periode for så å gå ned litt igjen neste periode. Og for mye karbohydrater. Det kan være mange årsaker. Se også 1. Må også nevne enda en ting. Jeg slet også veldig i fjor vinter i lang tid med at vekta ikke gikk ned og stoppet plutselig opp (bare se Min Journal). Da kuttet jeg ut fløten i omeletten hver dag og ost så gikk vekten ned igjen, selv om jeg spiste akkurat den samme maten ellers som før. Så jeg spiser ikke lenger meieriprodukter, unntatt meierismør fordi det er rent fett.
7
Se 5. Hvis du gir opp så har du tapt. Vil du det? Evt. så kan du vurdere å hoppe på SB eller Lindberg. Det er mulig at Atkins kanskje blir for vanskelig å følge for noen. Men jeg har gjort Atkins i 1 1/2 år nå og gjør stadig store feil fortsatt, men jeg gir meg ikke, jeg kommer aldri til å bytte til noe annet fordi jeg vet at dette kostholdet er det beste for meg. Problemet mitt er at jeg spiser for mye snop av og til og da går vekten rett opp. Men dette jobber jeg med hele tiden til jeg klarer det 100 % og får kontroll til slutt. Hvis du gir opp så har maten vunnet over deg og da går du ikke ned i vekt. Aldri gi opp!
Sist redigert av donjuanwannabe : 30-01-05 kl 20:51.
|