Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-08, 16:51   #11
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sykling, noe for meg?

De uskrevne regler om hilsing på andre syklister:

- Terrengsyklister hilser på andre terrengsyklister

- Er du en glad og fornøyd terrengsyklist, som meg selv, kan du også hilse på landeveissyklister, men forvent ikke å få noe hils tilbake

- Landeveissyklister hilser på andre av samme rase, men sjelden eller aldri på terrengsysklister

- Møter du andre syklister langt inne i skauen, er det helt normalt å slå av en prat. Stort sett alltid hyggelige folk å treffe, som har skjønt at et sykkeldekk skal ha grove knaster :-)

Nei da, dette er selvsagt spøk, men heller ikke så langt fra sannheten når det gjelder mine erfaringer på sykkelsetet.

Angående brukt sykkel, så er det faktisk mye bra å finne ute på markedet. Sykkelsalget har eksplodert de siste to årene, med det resultat at også finn og andre annonsekanaler blir oversvømt av gode kjøp. Jeg gav nettopp 20.000,- for en sykkel verdi 48.000,- brukt 5 mil. Det er ekstremt prisavslag og jeg tror heller ikke at du er like gal som meg som har dyrere sykkelpark enn bilpark :-) Men, det beviser at det er kjøpers marked på sykkel. Det finnes også mange gode fjorårsmodeller ute i butikkene til svært reduserte priser. Forskjellen fra i fjor til å år, er ofte bare farge og noen gram i vekt. Du gjør uansett lurt i å eventuelt oppsøke butikker som har et godt rykte når det gjelder sykkel, hvor servicen er personlig etter behov og ikke etter en tabell med høyde og vekt som G-sport, Inter Sport etc..