Tråd: Ketolysekuren
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-05, 22:54   #23
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Du Torkil du Torkil.. Hvorfor sier ketolysekuren 15 g karbiser? Hvorfor ikke mere?

Altså, poenget mitt er at Atkins sier 20 gram. Og at de tidligere var nede i 8 gram, men at kroppen ikke merket noen forskjell.

Så hvorfor 15? Og ikke mere?

Atkinskuren har 4 faser , det starter med ketose og blir etterhvert mer i retning av Fedon Lindberg. Mange opplever vekttap i starten, så blir det etterhvert som de" går gradene " vanskeligere å få vekten til å gå ned .I realiteten har mange vendt tilbake til fase 1 i Atkinsdietten for å få til et akseptabelt vekttap.
Jeg har tatt konsekvensen av dette og bygger på Professor Hans Bassøe´s anbefalinger om vedvarende ketose for personer med betydelig overvekt som andre kurer ikke virker på.
Mange personer i denne kategori har på grunn av fedme også insulinresistens, og da er karbohydrater fienden nummer 1.
15 gram er et middeltal, noen må klare seg med 10 gram for å være i ketose , mens andre kan klare 25 - 30 gram. Jeg anbefaler at man ikke henger seg så mye opp i antal gram, men at man heller sjekker urinen for ketoner med stix og går vekten ned er jo alt vel. Men sliter man med lite vekttap og svak ketose må man prøve å redusere karbohydratinnholdet i kosten en ukestid. Det står en del om dette i min bok.
Ups det ble litt mye.
MVH Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat