Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-08, 11:06   #48
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Og er du redd for hva som kan skje hvis man drikker alkohol mens man er gravid, så er det vel heller ikke noe fasitsvar. Eller, bra er det jo ikke, og er jo påvist sykdommer pga at mor drakk i svangerskapet. Men det er likevel ikke sikkert at det skjer. Min baby var nå helt fin selv om jeg drakk sprit og var full den ene kvelden.

Dette er absolutt ingen historie for å oppfordre til drikking i svangerskapet. Bare at hvis uhellet er ute (drar på fest uvitende om at man er gravid) så er det ikke garantert at man skader fosteret:

Ei klassetrinn-venninne visste ikke om at hun var gravid... husker jeg så henne i jula på fest, full og dansende. Litt tykkere ja, men ikke noe mer enn at man har lagt på seg (rundere både i ansikt, mage og lår). Rett over nyttår fikk hun sjokkbeskjeden om at hun var gravid... i 8.mnd! Som om ikke det var nok, så kom ungen 3-4 uker før tiden så i januar var hun mamma. Jeg fikk jo den februaren der, så vi lå faktisk på samme sykehus noen dager. Gjett om det var rart at jeg "hadde gått gravid i 9 mnd, og hun ikke hadde det". Men sånn bortsett fra at babyen hennes var liten (litt prematur) så var det absolutt ingen skader som følge av alkoholen.