Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-08, 18:33   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter

Opprinnelig lagt inn av avinda, her.

Dessverre har jeg ikke så veldig stor mulighet for å få støtte fra mine foreldre.. Men i de minste har min mor "godtatt" at hun ikke kan hindre meg fra det, selv om hun mener at denne kuren ødelegger kroppen.
I dag lånte jeg boken på biblioteket, og leste den grundig. Men jeg tror ikke jeg fant ut hvorfor jeg ikke går ned i vekt.
Fant heller ikke noe utsnitt hvor det stod at man måtte spise mere fett, for å gå ned mer; Kunne noen forklar den funksjonen? Og evt hva som skiller ketolyse fra skaldemannskuren? Forutenom det vurderer jeg å kutte vanlig stekeolje og søtingsmidler som Splenda. Ketosestixen min viser mørk lilla, som betyr at jeg forbrennner mye (Ja, jeg drikker masse vann), men vekten rører seg virkelig ikke.

Grunnen til at du IKKE bør spise lavfett og lavkarbo samtidig er at kroppen trenger et brennstoff!
Primært har vi en blandingsforbrenning av den såkalt vanlige kosten som folk flest lever av, og i hovedsak glukose som kommer fra sukker og stivelse i maten.
Om vi kutter ut stivelse og sukker og bare tyr til langsomme karbohydrater, og inntar i hovedsak fett og proteiner (i den rekkefølgen) så vil man ha ketoner (fett) å brenne av.
Om du kjører lavfett og lavkarbo samtidig, hva tror du skjer da? Da har du ikke noe brennstoff!
Fettet fra kroppen er ikke nok i seg selv til å leve av som brennstoff, og av de tvilsomme diettene som har anbefalt dette risikable opplegget er det rapportert veldig mange tilfeller hvor folk har mista håret og tennene, fått organsvikt etc. Høres kanskje ikke ut som en ålreit måte å slanke seg på?
Så, enten lavfett eller lavkarbo, eller en balanse mellom de to!

Du er såpass ung, du har en genuin sjanse til å legge til rette for resten av livet!

Da jeg var på din alder, så vasket jeg hytter en dag i uken, ikke at det ble så fett å leve av, men noen kr ekstra ble det da! Andre venner av meg gikk med avisen og lignende ting for å få litt ekstra lommepenger.
Om du ikke får med foreldrene dine på opplegget, så har du uansett muligheten til å tjene noen kr som bare du bestemmer over

En annen ting; Det er forskjellig hvor følsomme vi er for det med vitaminer, å ta dem er definitivt lurt, men jeg har ikke på langt nær reagert like sterkt som Morstine i de perioder hvor jeg ikke har tatt vitaminer, men jeg er definitivt i bedre form om jeg tar vitaminene mine. Atkins som jeg går på er ganske likt ketolyse, så jeg har det samme grunnlaget. Men jeg er vanligvis veldig nøye med de for å være på den sikre siden.
Bra du fikk kjøpt deg vitaminene!

Noen tips på veien ellers er å bytte ut stekeolje med meierismør, søtstoffer er en kjent partystopper, så du har ikke vondt av å kutte ut den heller!

Håper dette er litt oppklarende for deg!

Og så vil jeg ønske deg masse lykke til!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat