Tråd: Extrem
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-08, 11:25   #17
andreas
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østfold
Alder: 47
andreas er ny på veien

Sv: Extrem

Hei,
Gikk på Skaldeman i snaue 8 mnd'er for 2 år siden, før jeg flatet ut til generell lavkarbo.

Kjenner meg mye igjen med det du sier om "ikke mett, bare ikke sultfølelse".
Spiste nok noe av det samme som deg.

Frokosten bestod av plenty med bacon, gjerne en panne full, 2-4 egg med masse smør i og klasket på med ost på toppen. FET ost. Port Salut er fet og smeltbar.
Dette holdt for meg til rundt middagstider hvor det ble enten spareribs, kylling, entrecote eller repetisjon av frokost.

Dagene bestod av 2 måltider, det holdt. Ble jeg sulten innimelom hadde jeg tunfisksalaten hans som det står om i første boka. Den syntes jeg var dritgod. Uvant å etterfylle med olje i den, men det gikk. Hiv oppi masse chillipepper.

Lag deg frem til en god dipp av sæterrømme med noe krydderi oppi, som du kan dyppe kylling, nakkekotelett eller annet kjøtt oppi. Mer velsmakende enn uten og desto mer fett.

Bestilte meg engang svinekjøttdeig hos en slakter, og ispedde 1/3 med kjøttdeig, enligt Skaldeman sin oppskrift.
Smakte veldig juleribbe og fikk det ikke ned. Men sikkert fint for de som liker det.Rema1000 selger ofte Svinekjøttdeig til nedsatt pris. Bare å hamstre det.
Eneste jeg er lei meg for, er at Sverige og Norge har forskjellig definisjon av løvstek. Og den svenske er dyr, derimot har de billig bacon

Stå på Grovsnus

andreas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED Svar med sitat