Hei Xenia! Først og fremst gratulerer med et flott resultat på bare 3 uker! Jeg har nå gått i 6 uker og har samme resultat som deg - 6 kilo i minus. Jeg er kjempefornøyd så langt, og er veldig glad for at jeg ikke går fortere ned. Feilen vi så ofte gjør er at vi helst skal ned alle kiloene våre "i går" - vi har det altfor travelt! Grunnen til at jeg skriver dette er at det er så mange som har så dårlig tid og veldig liten tålmodighet når de begynner på lavkarbo. De har lest om "alle" som fyker ned i vekt, men vi har litt lett for å glemme at ingen av oss er like. Det ideelle for kroppen (og hodet vårt - som også skal følge med i utviklingen nedover i vekt) er at vi går ned mellom en halv kilo og en kilo i uka. Sånn sett så ligger du langt "foran skjemaet". Hvis vi går fortere ned så risikerer vi at huden ikke klarer å følge med og blir slapp og hengete. Jeg "ofrer" gjerne noen uker på å få med meg huden (og igjen - hodet!) på nedoverturen min. Forrige gang jeg prøvde meg fulgte nemlig ikke hodet mitt med på turen, og jeg gikk opp nesten alle kiloene igjen. Jeg mener ikke å være krass og sinna på deg - tvert i mot! Resultatet ditt er jo strålende. Men jeg tror vi må lære oss litt mer tålmodighet, og gi det nye kostholdet vårt litt tid - så blir nok resultatet supert for oss begge! Når det gjelder bensinstasjonsmat - så har det hendt at jeg kjøper en hamburger der. Kaster brødet og koser meg med resten. Det er en nødløsning, men det funker. Lykke til videre!