Sv: 3 uker og litt "fed up"...
Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.
Jeg synes ikke det er spes. lurt å basere lavkarbokosholdet sitt på å kjøpe noe fra bensinstasjonen. Det er i mine ører mer som en nødløsning som kommer som en følge av at man ikke har planlagt mat inntaket sitt. Personlig pleier jeg å ha en boks med macadamianøtter med meg, slik at dersom jeg blir bråsulten så har jeg noe som kan stogge sulten til jeg kommer hjem eller kommer frem til matpakken min. Siden nattarbeidet er en planlagt aktivitet burde du lage med deg en nistepakke. Noe som er både enkelt og godt er å steke opp noen nakkekoteletter, så kan man tygge på de når man blir sulten. Gjerne sammen med en agurk. Det er jo enkelt å ha med seg også.
Det er for øvrig også en kjennsgjerning at man kan stå stille på platåer som hindrer at man går ned i vekt. Jeg har tidligere ved flere anledninger vært borti de. For meg hjalp det å redusere det daglige inntaket av karber til ca. 20 gram om dagen, og å kun få karbene fra gode kilder (jeg brukte matvare-listen tillatt for de som er på atkins induksjon). Det er uansett slik at selv da, med optimalt kosthold, kan jeg stå stille på slike platåer. Det er uansett ingen grunn til å henge med geipen, for etter en stund kommer vektreduksjonen. Men vær sikker på at du ikke tyller i deg de kjente "partystopperne" slik som lightbrus/karbohydrater, eller at du får i deg for lite vann/fett etc.
Lykke til videre! 
Nei, det er nok mer snakk om nødløsninger, men min overvekt kommer ikke av for mye mat... Jeg er ikke spesiellt glad i mat heller... Derimot er jeg veldig glad i søtt, og spiser for sjelden, og mer mat da jeg orker å spise... Derfor er det ikke alltid at matpakka frister så fælt... Og så er jeg veldig glad i Coca Cola Zero... Det er litt savn nå...
|