Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?
hmmm... en ting som går igjen i denne tråden er veldig mye tror og veldig lite vet... Søskenbarnet mitt gikk ned 20 kg og er fortsatt på samme vekta nå som da han sluttet for to år siden. jeg går nå easylife. I hovedsak pga min svært overvektige samboer, men vi valgte dette opplegget etter at vi snakket med søskenbarnet mitt og jeg spurte han om de telte kalorier (hjertet mitt banker varmt for lavkarbo), og han sa "nei, vi teller karbohydrater"... Syns også det er rart med de "frukt og grønt" utsagnene for det første vi fikk beskjed om at vi på sikt måtte kutte ned på var frukt fordi det inneholder hovedsaklig sukker... Det er riktig at de to første ukene er lavkaloripulver (de ekle greiene, yuck!), men etter de går vi over til oppskrifter vi får utdelt på kurset og som så vidt jeg kunne se fra det lille jeg har kikket på dem (deprimerende å se på oppskrifter akkurat nå, hehe er relativt lave på karbohydrater.
Jeg syns denne tråden nesten var trist å lese, for jeg har vært medlem her en stund og har alltid følt meg velkommen, men etter å ha kikket her er jeg ikke så sikker på hvor inkluderende folk her inne egentlig er. Jeg er primært opptatt av lavkarbo, men sliter voldsomt med å få med meg samboeren min på noe some helst og dette opplegget tvinger han ut av sofaen som han er svært så glad i (noe som går ut over mange sider av hverdagen). Alle har en grunn for å velge dette, de har også en grunn for å ville være medlemmer her, før nå trodde jeg det var nok, men det er kansje ikke tilfellet alikevel?
Mener ikke å være sur og krass eller noe, men jeg føler nå at kansje jeg har misforstått lavkarbo.no noe og det ville vært fint å få en tilbakemelding på det dersom folk mener jeg og andre lavkarbointerreserte som velger å prøve EasyLife ett stykke på veien ikke har en plass her inne...
hilsen en undrende Miriell..
|