Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.
Hei
og velkommen i fase 3

og gratulerer med fantastiske resulater!
Det er bare ganske utrolig på 3 måneder.
Jeg er ganske sikker på at du vil klare deg bra i fase 3, siden du har tålt litt karber tidligere.
Flott at du ikke blir dårlig!
Jeg blir kvalm, men det tror jeg like mye kommer av metforminen.
Men min enkle filosofi er at når man kan spise litt bønner, linser og kikerter, så blir det ikke like lett å skeie ut. (men det kan selvfølgelig være fordi jeg elsker det!)
Du kan jo også spise litt frukt, og jeg nyter min daglige frukt. jeg spiser øko, og det smaker så utrolig mye av det!
Jeg syntes de begynte ganske kjapt med brød og sånt i fase 3c. jeg skulle begynne etter 5 uker i fase 3. Men jeg strekker den perioden ut, tenker at jeg begynne i fase 3c med brød når jeg er nede i 74. Det er nok nå med all den maten jeg skal spise.
Lykke til - blir kjekt å høre om dine erfaringer!
Hei og takk for oppmuntrende og interessant innlegg Vibeke 
Tja, det var vel ikke helt sant når jeg sa at jeg ikke ble dårlig etter en utskeielse, i helgen spiste jeg akkurat for mye nok av smågodt og potetgull at jeg ble SÅÅÅÅ innmari kvalm og visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde mest lyst til å få alt opp igjen Så der fikk jeg sjekket min nye toleransegrense.
Foreløpig i fase 3 har jeg spist 2 måltider, lunsj og middag, men jeg har ikke prøvd meg på frukt ennå. Mye fordi jeg må "hente2 meg inn igjen fra helgen og fordi jeg har veiedag allerede i morgen hos fysioen, og jeg vil ikke at det skal vises på vekta hva jeg stappet i meg... 
Men jeg kjenner at det godt å spise ordentlig mat, spiste nesten fase 1 i går og var sulten hele dagen. I dag har spist lavkarbo lunsj og middag
og føler energien komme tilbake. Blir spennede å se hvordan det blir utover i fase 3.
Jeg kommer absolutt til å vente med brød - det tror jeg vil gå greit, savner ikke brød i det hele tatt. Starter nok med knekkebrød først, når den tid kommer.
Indi, kjære deg, jeg ønsker deg god bedring og sender masse og gode tanker. Håper du snart er på bena igjen, i mellomtiden må du bare fokusere på å bli bra igjen.
Titti: enig med deg - jeg gikk SÅ sulten i går, og guri malla for ei kort lunte jeg hadde. ikke moro nei 
|