Tråd: Husk Kalium
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-05, 22:06   #14
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Ja,jeg får kaliumtabletter på blå resept, fordi jeg bruker blodtrykksenkende og vanndrivende medisiner.
Kan gjerne fortelle en liten historie om hva som skjedde meg første gang jeg bare ba om kaliumtabletter på apoteket. Jeg hadde gått rundt og sett i selvbetjeningshyllene, men fant ikke noe, derfor spurte jeg en av de ansatte. "Jo,da det står her", sa hun. Hun viste meg så hyllen med kalsuimtab.!!! "Ikke kalsium,- men kalium" sa jeg. "Det er det samme", sa hun. Hun holdt på sitt og jeg på mitt,- helt til en av de andre kundene kom meg til hjelp,- da først ga hun seg og tilkalte en apotekar.
Apotekaren spurte om jeg brukte blodtrykkssenkende og eller vanndrivende medisiner noe jeg svarte bekreftende på. Hun sjekket på dataen, og fant selvfølgelig at det stemte. Endelig fikk jeg tablettene, og apotekeren ba meg ta vare på kvitteringen til neste gang jeg skulle til legen. Da kunne jeg be om resept og så ville jeg få alt tilbakebetalt. ( Jeg hadde da frikort). Jeg så gjorde, og alt ordnet seg!
Men at det går ann å arbeide i apoteket og ikke vite forskjell på kalium og kalsium!!!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat