Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-08, 21:40   #9
Bulldog
Gjest

Sv: Fersk... og litt skuffa

Opprinnelig lagt inn av Caprifolium, her.

Takk for godt svar. Og jeg har en følelse av at du har rett angående detaljer i kostholdet og aktivitetsnivå...

Betyr det at jeg sannsyneligvis bør kutte ut all fløte og rømme?
(jada, har spist sæterrømme og kremfløte)
Hvordan skal jeg få i meg nok fett da? Jeg spiser ikke rødt kjøtt, bare kylling og fisk. Hiver jo innpå olivenolje på salaten, men er usikker på hva som er "nok" fett.

Ikke lett å vite alt hva denne kroppen reagerer på sånn i starten.

Og så gjentar jeg spørsmålet som jeg stilte i starten:
[/font]

Å kutte ut meieriprodukter er nok ikke dumt i alle fall, iom at det strengt tatt ikke er ment for mennesker

Men jeg tror det er viktigere å se på kostholdet opp mot aktivitetsnivå (altså kalorier inn kontra ut - selv om man slipper en del lettere unna på lavkarbo), og helheten i kostholdet ditt. Nok grønne grønnsaker? Fornuftig balanse mellom de forskjellige typene fett? For mye protein? Mye salt? Nok vann? Mineraler og vitaminer? Osv...

Fettet kan du hente fra fisk og fugl (and, kyllinglår og -vinger, makrell, laks, ørret, etc), og om du spiser svinekjøtt er det mye bra saker på grisen . Smør og olivenolje og et omega3-tilskudd ved siden av så er du nok i mål hva gjelder fett. Du trenger ikke enorme mengder - bare ikke spis "magert"

Svar med sitat