Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-08, 21:37   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fersk, og litt skuffa over nedgang

Hei hei!
For det første; om du har gått på Atkins induksjon i åtte dager, så har du seks dager igjen, om du følger Atkins da, skal du legge til fem kh i uka i følge en stige, som også ligger her inne (er du så uheldig å ha kjøpt den norske utgaven av Atkins-boka, så mangler du mye elementær info, blant annet denne stigen... )
Induksjonen er en introduksjon, og går du ikke ned noe særlig på den, så hjelper det ikke stort å holde på enda lenger, begynn å legge til med mer grønnsaker, så frø og nøtter, etc. Vedvarendestigen ligger her inne på Atkinsdelen av forumet.

Du skal ikke innta mer enn 2 ss fløte ELLER rømme, og opp til 110 gr gulost om dagen på induksjonen, men meiersmør kan du bruke så mye du vil av. For å få opp fettet så stek alt du steker i panne med meierismør.
Det er egentlig ikke meninga at man skal drikke alkohol før uke fem i fase to (vedvarende vekttap), men jeg var nok litt slumsete på det. Uansett settes fettforbrenningen på hold den tid det tar å brenne opp alkoholen i kroppen.

Det er forresten ikke sikkert at kroppen din er enig med deg hva angår vekt, for når du spiser lavkarbo vil kroppen din som regel legge seg på et nivå den anser som normalt. Og det avhenger av høyde, beinbygning og muskelmasse.

Kaffe kan senke bloduskkeret ditt, og dermed gi søtsug og fysenhet, men jeg har aldri hørt at det i seg selv stopper vektnedgangen din, men vanndrivende er det jo...

Bare vær tålmodig! Hvor fort du går ned avhenger nok litt med hvor mye du veier, særlig når man tenker på vannet (jfr det Bulldog sier om at jo større man er, jo mere vann kan man samle), men det har også noe med hvor lenge man har hatt de ekstra kiloene. Jo lengre tid man har hatt overvekt, hvor mer tviholder kroppen på sin "vante form". Den gir opp til slutt, bare vær tålmodig, og nyt alle de andre fordelene lavkarbo gir!

Jeg opplevde aldri ketoseånde (det er jo forskjellig fra folk til folk hvordan ketose oppleves), men jeg ble først littegrann slapp i en dag, og så ble jeg ganske energisk, sprang på do hele tiden, lukta litt ekstra svette og fikk litt kviser, som forsvant igjen etter en liten stund. Kroppen renser seg, og da kan mye rart skje!
Ellers følte jeg at kroppen kokte litt, som om fettet skalv i frykt

Lykke til

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat