Sv: Hva drikker du?
Jeg er også kjempefersk på dette området, meldte meg inn her i går kveld og har ikke begynt på noen kur enda. Suger til meg all kunnskap jeg kommer over. Så rådene mine under har ikke tilknytning til noen kur - det er hva jeg gjør og passer det i din kur er jo det bra, eller hva!?
VANN -
Jeg drikker et stort glass vann om morgenen for å skylle ned tablettene. Drikker også for lite vann, særlig om vinteren. De fleste har vel hørt om at det er friskt med en sitronskive i vannet, men har noen prøvd med agurkskiver i tillegg!? Det er bare RÅGODT! Eller SITRON-ISBITER om sommeren; skjær en sitron i skiver og legger i brødposer i fryser'n.(ha gjerne plastmellomlegspapir mellom så de ikke fryser fast i hverandre) Disse har du oppi vannglasset eller vannmugga sammen med et par tykke agurkskiver - bedre enn noe brus!!
TE -
Ellers har jeg kommet til at jeg drikker ALTFOR mye te hver dag, brun te og når jeg så hva den gjør med den hvite emaljen inne i koppen har jeg så smått gått over til mer og mer grønn og hvit te. Jeg bruker ikke sukker (candida problem) men bruker Stevia. Det har tatt meg litt tid å venne meg til måleenheten, ettersom Stevia er 300 ganger søtere enn sukker. Men den er til gjengjeld uten kalorier, motvirker karies, overvekt og diabetes type 2.
Planten Stevia rebaudiana
Japanerne har gått sine egne veier for å få bukt med den helsetrusselen sukkeret forårsaker. De har siden 1970-tallet tatt i bruk en grønn plante ved navn Stevia rebaudiana, også kalt bare stevia. Stevia innholder et søtt stoff som blir kalt steviosid. Steviosid er ca. 300 ganger søtere enn sukker. Det er uten kallorier, det motvirker karies, overvekt og diabetes type 2. Stevia har også vært brukt som søtningsmiddel av urbefolkningen i søramerika i over 1500 år.
Folkeaksjonen for Stevia: http://www.stevia.no/fokeaksjon_for_stevia2.htm
ANNET -
Drikker jeg juice en sjelden gang, sørger jeg for at den er 101% ekte, uten tilsatt noe som helst. Det dreier seg om SMAKSVANER. Å bytte ut en dårlig vane med en god en - at the end of the day ir's YOU who gain from it!!
Ellers så lurer jeg på RISMELK og HAVREMELK i forhold til Ketolyse og Lavkarbo!?
Sist redigert av Zylvanity : 02-05-08 kl 15:39.
Årsak: Fontkoder som vistes, samt deler av innlegget hadde falt ut.
|